Monday, May 4, 2009

Aku, Dia dan Cosmopoint

Seminggu telah berlalu. Aku tidak lagi berdepan dengan masalah hilang jari. Hidup aku kembali normal. Seperti orang lain yang inginkan Sabtu dan Ahad berbaring di rumah. Hidup yang rangup.

Kini aku semakin happy. Masuk kerja pun pukul 9 pagi. Selepas 5 minit sampai, keluar sekejap kene teh tarik dengan supervisor aku. Aku tak nak, tapi dia ajak. (Ala, aku pun nak minum jugak)

Hanya aku dan dua orang lagi, pelajar UPM yang sama sama praktikel. Mereka lebih rajin dari aku. Aku kurang rajin, sebab aku bagaikan budak server yang akan mendominasi Linux pada minggu-minggu seterusnya. Aku bukan pemalas, cuma aku sikit je malas, macam kamu juga.

Bila aku rasa bosan, aku akan berjalan-jalan di Plaza Yik Fong sekejap. Tapi kerja aku semua beres. Kalau ada sedikit pun yang tidak siap, aku fikir aku hanya budak praktikel, bukan pekerja tetap.

Arahan yang kurang menarik, pergi checklist Lab. Ada berbelas Lab PC, kalah kolej aku. Sehingga kini aku sering terjumpa pendrive yang tertinggal. Mereka anak orang kaya kot. Mungkin aku tunggu laptop pula yang tertinggal.

Aku jujur macam kamu juga. Aku jumpa tapi pendrive itu tak bernama, aku simpan. Tak baik buang rata-rata. Aku sungguh kasihan pada pendrive itu.

Hari-hari aku semakin berubah setiap masa. Aku berdepan dengan ilmu baru. Bukan ilmu hitam, saka atau seadanya. Mesti ilmu komputer lagi.

Komputer.

KOMPUTER.

KOMPUTER!!!

Pas ni aku nak sambung belajar masakan la pulak. Aku rasa ok!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...